مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه حدود ۱۵ درصد مدارس کشور دارای اتاق بهداشت تجهیز شده هستند، گفت: در حوزه مربیان سلامت نیز با کمبود حدود ۱۶ هزار مربی مواجه هستیم.
مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه حدود ۱۵ درصد مدارس کشور دارای اتاق بهداشت تجهیز شده هستند، گفت: در حوزه مربیان سلامت نیز با کمبود حدود ۱۶ هزار مربی مواجه هستیم.
کد خبر: ۱۴۵۳۲۴۰

به گزارش جام جم آنلاین، اعظم گودرزی با اشاره به اینکه اقدامات مناسبی در جهت ارتقای سلامت دانش آموزان، کارکنان و والدین در دستور کار قرار گرفته است، افزود: یکی از این برنامه‌ها تربیت و توانمندسازی نیروی انسانی است.

وی ادامه داد: در دولت سیزدهم با ایجاد رشته بهداشت مدارس در دانشگاه فرهنگیان ۷۱۰ دانشجو معلم در این رشته مشغول تحصیل هستند.

به گفته گودرزی این دانشجو معلمان در آینده به  عنوان مراقب سلامت در مدارس کشور مشغول به کار خواهند شد.

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: در راستای توانمندسازی نیرو‌های انسانی دوره‌های ضمن خدمت بسیاری در دو سال اخیر برای تمام کارکنان فرهنگی برگزار شده است.

گودرزی یادآور شد: در این دوره‌ها مباحثی مانند محیط زیست، ارتقای سلامت دهان و دندان و کمک‌های اولیه ارائه می‌شود.

به گفته وی بیش از ۵۰۰ هزار نفر از فرهنگیان در این دوره‌ها شرکت کرده و آموزش‌های لازم را دریافت کرده‌اند. 

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت ایجاد و تجهیز اتاق بهداشت در مدارس بیان کرد: در حوزه ایجاد و تجهیز اتفاق بهداشت در دولت سیزدهم شاهد رشد حدود ۸.۵ درصدی بوده‌ایم.

وی درباره اینکه چند درصد از مدارس کشور از اتاق بهداشت برخوردار هستند، به جام جم آنلاین گفت: حدود ۱۵ درصد مدارس کشور دارای اتاق بهداشت تجهیز شده هستند.

 مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش درباره تعداد مراقبان سلامت در مدارس کشور نیز به خبرنگار ما گفت: براساس مصوبه هیات وزیران به ازای هر ۴۸۰ دانش آموز باید یک مراقب سلامت فعال باشد.

وی با اشاره به اینکه حدود ۶۵۰۰ مراقب سلامت در سطح کشور فعال هستند، عنوان کرد‌: در کشور با کمبود حدود ۱۶ هزار مربی سلامت مواجه هستیم.

گودرزی عنوان کرد: مساله مهم دیگر اقدامات انجام شده در حوزه فرهنگ سازی و ترویج سبک زندگی سالم است که در این خصوص نیز تشکل دانش آموزی سفیران سلامت فعالیت مناسبی داشته است.

وی بیان کرد: با توجه به کمبود نیروی مراقب سلامت دانش آموزان در دوره‌های آموزشی ۱۶ جلسه‌ای شرکت کرده و در این خصوص آموزش‌های لازم به آن‌ها ارائه می‌شود.

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: آمار سفیران سلامت ما اکنون به  بیش از ۴ میلیون نفر رسیده است و این سفیران آموزش‌های لازم را به دیگر دانش آموزان ارائه می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها